علائم دندان به عصب رسیده ؛ از کجا بفهمیم دندان به عصب رسیده

علائم دندان به عصب رسیده

از کجا بفهمیم دندان به عصب رسیده ؟ چه زمانی دندان به عصب کشی نیاز دارد ؟ عصب کشی با دستگاه، لیز و ... نام روشی است که در آن پوسیدگی پالپ و ریشه دندان پاکسازی می شود. دندان های شما در خارجی ترین لایه خود مینا، در لایه دوم دارای عاج و یک هسته داخلی نرم دارد که به ریشه استخوان فک گسترش می یابد. هسته حاوی پالپ دندان است که از اعصاب، رگ های خونی و بافت همبند تشکیل شده است. هنگامی که پوسیدگی وارد هسته نرم می شود ، پالپ می تواند ملتهب یا آلوده یا حتی مرده شود. به همین دلیل برای پاکسازی پوسیدگی به عصب کشی نیاز است. اکنون چگونه بفهمیم چه زمانی دندان به عصب کشی نیاز دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با علائم دندان به عصب رسیده آشنا شوید.

چه زمانی دندان به عصب کشی نیاز دارد

چه زمانی دندان به عصب کشی نیاز دارد ؟ چگونه بفهمیم دندان به عصب رسیده ؟ این سوالی است که شاید بسیاری از افراد که از عصب کشی می ترسند، از خود می پرسند. همان طور که پیش تر گفته شد، همه دندان های پوسیده به عصب کشی نیاز ندارند، در واقع پوسیدگی های جزئی می توانند بدون عصب کشی درمان شوند. اما اگر پوسیدگی ها به پالپ دندان رسیده باشد، به عصب کشی نیاز است. چه زمانی دندان به عصب کشی نیاز دارد ؟

علائم دندان به عصب رسیده

علائم به عصب رسیدن دندان مختلف است و شما با آگاهی از آن ها می توانید در زمان مناسب نسبت به درمان اقدام نمایید. در ادامه شما را با علائم به عصب رسیدن دندان آشنا می کنیم:

درد مداوم

درد مداوم دندان یکی از نشانه ها و علائم دندان به عصب رسیده است. درد آزاردهنده دندان که تمامی ندارد و گاهی برطرف می شود و باز شروع می شود، از نشانه های دندان به عصب رسیده می باشد.
ممکن است درد را در اعماق استخوان دندان احساس کنید یا ممکن است احساس درد ارجاعی در صورت، فک یا سایر دندان های خود داشته باشید.
البته درد دندان ممکن است علل دیگری نیز داشته باشد:

• بیماری لثه
  • سوراخ شدن دندان
  • درد حاصل از سینوزیت
  • دندان پر شده آسیب دیده
  • دندان نهفته

مهم نیست که علت درد دندان چیست، اگر دندان درد دارید، بهتر است به سرعت به دندانپزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر درد مداوم باشد. تشخیص و درمان به موقع درد دندان به طور معمول منجر به نتیجه بهتری می شود. دندانی که به عصب رسیده نیاز به درمان دارد چرا که در غیر این صورت می تواند تاثیرات مخربی روی دهان و دندان شما بگذارد.

حساسیت به گرما و سرما

آیا هنگام خوردن غذای گرم یا نوشیدن یک فنجان قهوه دندان شما درد می کند؟ یا شاید هنگام خوردن بستنی یا نوشیدن یک لیوان آب سرد، دندان شما دچار حساسیت می شود؟ یکی از مهم ترین نشانه های به عصب رسیدن دندان حساسیت دندان به گرما و سرما است.
این حساسیت می تواند مانند یک درد کوچک تیر کشیدن دندان باشد یا درد شدید! اگر این درد به مدت طولانی با شما همراه شود، به این معناست که دندان شما به عصب کشی نیاز دارد و شما باید برای درمان دندانی که به عصب رسیده به سرعت اقدام نمایید.
اگر هنگام خوردن یا نوشیدن گرم یا سرد دندان شما درد می گیرد، این ممکن است نشانه ای باشد که رگ ها و اعصاب دندان شما آلوده یا آسیب دیده اند.

تغییر رنگ دندان

عفونت در پالپ دندان می تواند باعث تغییر رنگ دندان شما شود. ضربه به دندان یا تجزیه بافت داخلی می تواند به ریشه آسیب برساند و به دندان ظاهری سیاه و سفید مایل به خاکستری بدهد. پالپ های دندان می توانند در صورت عدم تأمین خون کافی از بین بروند، بنابراین می تواند از علائم دندان به عصب رسیده باشد.

لثه های متورم

تورم لثه در مجاورت دندان دردآلود می تواند نشانه موضوعی باشد که به عصب کشی نیاز دارد. تورم ممکن است بیاید و برود. ممکن است هنگام لمس لثه احساس درد کنید یا نه! همچنین ممکن است روی لثه های خود شاهد جوش هایی باشید که به آن آبسه نیز گفته می شود که می تواند طعم ناخوشایندی در دهان شما ایجاد کند.

درد هنگام غذا خوردن یا لمس دندان

اگر دندان شما هنگام لمس یا غذا خوردن حساس است، می تواند نشان دهنده پوسیدگی شدید دندان یا آسیب عصبی باشد، که این از علائم دندان به عصب رسیده است. این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که حساسیت به مرور زمان ادامه داشته باشد و با قطع غذا از بین نرود.
رباط اطراف نوک ریشه دندان آلوده ممکن است در اثر از بین رفتن پالپ دچار حساسیت شود که در این صورت باید در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

کشتن عصب دندان در خانه

از کجا بفهمیم دندان به عصب رسیده

از کجا بفهمیم دندان به عصب رسیده ؟ یکی از مهم ترین نشانه های به عصب رسیدن دندان که به شما می گوید باید به دندانپزشکی برای عصب کشی مراجعه کنید، حساس شدن دندان های شما به گرما و سرما است. اما به طور معمول اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که از کجا بفهمیم دندان به عصب رسیده ، به شما می گوییم، این علائم بسیار هشدار دهنده هستند:

1. اگر دردهای طولانی مدت و شدیدی در دندان خود حس کردید
  2. اگر دندان درد شبانه دارید
  3. اگر بیش از دو هفته است که دندان های شما به گرما و سرما حساس شده اند
  4. اگر پوسیدگی دندان شما بسیار زیاد است
  5. اگر دندانتان لق شده است
  6. اگر شاهد تورم لثه هستید

باید در سریع ترین زمان به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

کشتن عصب دندان در خانه

کشتن عصب دندان در خانه چگونه است؟ هنگامی که علائم دندان به عصب رسیده نمایان می شود، بسیاری از افراد به فکر کشتن عصب دندان در خانه می افتند.

اگر بخواهیم روراست باشیم، باید بگوییم که کشتن عصب دندان در خانه معنی ندارد. چرا که این یک فرایند پزشکی است و شما باید این کار را به دست دندانپزشک متخصص خود بسپارید. پس عقلانی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دندانپزشک خود تماس گرفته و در سریع ترین زمان برای رهایی از درد ناشی از آن، به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.
درست است که کشتن عصب دندان در خانه معنایی ندارد، اما شما می توانید از راهکارهایی برای درد کمتر دندان به عصب رسیده خود استفاده کنید:

چگونه درد دندان به عصب رسیده را کم کنیم؟

اگر برای مراجعه به دندانپزشک، باید کمی صبوری کنید، می توانید درد دندان به عصب رسیده را به این صورت کم کنید:

داروهای تسکین درد از داروخانه تهیه نمایید

شاید هیچ نیرویی وجود نداشته باشد که بتواند شما را در برابر تحمل دندان درد یاری کند. اما خوشبختانه داروهایی وجود دارد که شما می توانید از آن ها به این منظور استفاده نمایید. به داروخانه مراجعه کرده و از آن ها کمک بگیرید.

به رژیم غذایی خود دقت کنید

شاید کشتن عصب دندان در خانه توجیهی نداشته باشد، اما شما با توجه به رژیم غذایی خود، می توانید درد دندان به عصب رسیده را کم کنید. بهتر است غذاهای ترش، بسیار شور، شیرین، خیلی سرد و یا خیلی گرم را از رژیم غذایی خود حذف نمایید.
این موضوع در خصوص نوشیدنی هایی که میل می کنید نیز صدق می کند. توجه داشتی باشید که این عوامل می توانند به راحتی سبب تشدید درد دندان شما شوند.

دهان و دندان خود را تمیز نگه دارید

برای کاهش درد دندان به عصب رسیده، باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. به این منظور به شما پیشنهاد می کنیم که به طور مرتب مسواک بزنید و از دهانشویه استفاده نمایید. همچنین می توانید دهان خود را با عصاره بابونه و نمک بشویید.
عصاره بابونه می تواند التهابات را از بین ببرد و درد دندان را تا حد زیادی تسکین دهد.

اکنون پاسخ چگونه بفهمیم دندان به عصب رسیده را می دانیم. همان طور که می دانید، دندان به عصب رسیده دردآلود است و می‌ بایست آن را به سرعت درمان کنید. کلینیک های مختلفی وجود دارند که شما می توانید به آن ها برای عصب کشی مراجعه نمایید. چنانچه می خواهید به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در غرب تهران مراجعه کنید، ما دندانپزشکی یاس بارین، از بهترین دندانپزشکی ستاری تهران را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر می خواهید عصب کشی بدون درد دندان را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به کلینیک دندانپزشکی یاس بارین مراجعه نمایید و بدون هیچ مشکلی از شر این مشکل خلاص شوید. تشخیص دندان به عصب رسیده به یک دندانپزشک متخصص نیاز دارد که شما می توانید در یاس بارین، به راحتی این فرایند را پشت سر بگذارید.