عوارض عصب کشی دندان چیست؟

عوارض عصب کشی دندان

هنگامی‌ که ریشه دندان فردی عفونی یا بیمار می ‌شود یا علائم دندان به عصب رسیده ظاهر می گردد، ممکن است نیاز به درمانی ریشه یا عصب ‌کشی دندان برای ترمیم و محافظت از دندان پیدا کند. این روش یکی از راه های نجات دندان و درمان عفونت برای محافظت از سلامت افراد و توقف درد است. درمان ریشه یا عصب‌ کشی دندان موفقیت ‌های زیادی به ‌همراه دارد، اما مانند اغلب روش های درمانی، این روش هم می ‌تواند با مشکلاتی همراه باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با عوارض عصب ‌کشی دندان که ممکن است رخ دهد، آشنا شوید.

عوارض عصب ‌کشی دندان

پیش ‌از آن که به بررسی عوارض عصب ‌کشی دندان بپردازیم، خوب است نگاهی کوچک به روش عصب ‌کشی یا درمان کانال یا ریشه بپردازیم.

عصب ‌کشی یا درمان کانال ریشه نوعی جراحی ریشه دندان است که در آن پالپ عفونی یا بیمار از داخل کانال ریشه دندان خارج می ‌شود. اغلب زمانی ‌که پوسیدگی شدید درون کانال‌ های دندان ایجاد می ‌گردد و یا آسیب‌ های دیگری در قسمت خارجی دندان شکل می ‌گیرد که به باکتری ‌ها اجازه ورود به ریشه ‌های داخلی‌ را می ‌دهد، نیاز به بهره‌ مندی از این شیوه دندان شیوه درمانی احساس می‌ شود.
 در روش روت‌ کانال، پالپ عفونی از ریشه دندان خارج ‌شده، داخل دندان ضدعفونی می ‌شود و سپس با مواد کامپوزیتی روی دهان پوشیده خواهد شد تا از بروز عفونت یا آبسه و یا آسیب به دندان و استخوان دندان جلوگیری شود. به‌ این ‌ترتیب دندان فرد نجات پیدا می‌ کند.

عوارض احتمالی عصب کشی دندان

عوارض احتمالی عصب کشی دندان که ممکن است رخ دهد

در بیشتر مواقع، درمان ریشه به سرعت بهبود میابد. اگر دندان شما به عصب کشی نیاز داشته باشد، اغلب در یک یا دو ویزیت شناسایی شده و کار انجام می شود.
پس از عصب کشی، درد یا حساس شدن دندان برای چند روز طبیعی است که به سرعت برطرف می شود و نباید در فعالیت های طبیعی شما اختلالی ایجاد کند. اما گاهی عوارض عصب ‌کشی دندان ممکن است رخ دهد. این عوارض نادر شامل موارد زیر می شود:

• اگر همه باکتری ‌ها و آلودگی ‌ها از ریشه داخلی دندان حذف نشود، عفونت ادامه پیدا خواهد کرد.
  • اگر مهر و موم و بستن دندان عصب ‌کشی شده ناقص و یا مخدوش باشد، مشکلاتی را برای دندان به وجود می ‌آورد.
  • ممکن است ترک هایی که در ریشه دندان وجود دارد، تشخیص داده نشود.

این ‌ها همه از عوارض عصب ‌کشی دندان هستند که گاهی اوقات در طول انجام این فرایند درمانی ممکن است، رخ دهد. در بیشتر مواقع عصب ‌کشی می‌ تواند به افزایش طول عمر دندان کمک کند. پیروی از مراقبت‌ های خانگی و مراقبت ‌های بعد از عصب‌ کشی دندان، می ‌تواند در افزایش میزان موفقیت‌ آمیز بودن این روش درمانی کمک شایانی نماید. ( حتما بخوانید: بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم ؟ )

اما اگر درد ادامه پیدا کرد، تب کردید یا قرمزی یا تورم در اطراف دندان پرشده خود مشاهده نمودید، باید در اسرع وقت به دندان ‌پزشک خود مراجعه نمایید تا از عدم باقی ماندن عفونت در ریشه دندان اطمینان حاصل کنید.

تیم ما در کلینیک دندانپزشکی یاس بارین، از بهترین و جدیدترین متدها و تکنولوژی های برای عصب کشی دندان استفاده می کند. ما می توانید با خیالی آسوده در این مجموعه، از شر عفونت و آلودگی های موجود در ریشه دندان خود خلاص شوید و از عوارض عصب کشی دندان در امان باشید.